niedziela, 24 sierpnia 2014

Na życzenie rodziny: ciastka

Powstały z potrzeby chwili, w ramach wymiatania szuflad. Kruche, mało słodkie, mocno cynamonowe z bakaliami. Helenka jak zwykle wpychała do buzi, byle więcej. Grześ jadł z właściwym sobie spokojem. Trzyletnia Hania po ugryzieniu zażądała: Mamo, nie chce tych ciastek, chce te co wzięliśmy z domu! Tato Helenki, wiadomo, ponarzekał, ponarzekał i wymiótł do ostatniego okruszka. Tato Hani, za to, poprosił przepis. Oto jest.

Bakaliowe ciastka z głowy

Proporcje na około 30 ciastek

-175g mąki pszennej lub drobno zmielonej typu graham
-1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
-1/2 łyżeczki sosy
-1 łyżeczka czubata cynamonu
-łyżeczka suszonej skórki pomarańczy, opcjonalnie
-75g ziarem sezamu
-125 g masła
-50g jasnego cukru muscavado
-50g miodu lub syropu: daktylowego, klonowego, z agawy
-175g mieszanych bakalii: rodzynek, suszonej żurawiny, moreli, daktyli


Bakalie rozdrobniłam mikserem. Suche składniki zmieszałam w misce. Masło utarłam z cukrami. Dodałam bakalie i suche składniki, zagniotłam ciasto (mikserem). Ewentualnie można dodać łyżkę wody. Z ciasta utoczyłam równe kulki, odmierzałam miarką typu spoon. Włożyłam do zamrażarki na czas nagrzewania piekarnika do temp.175 st. C. Piekłam 20 minut, a potem po ostygnięciu jeszcze 10, bo L. stwierdził, że za mało chrupkie.

1 komentarz:

Chętnie odpowiem na wszystkie pytania dotyczące składników i przepisów. Uwagi przyjmuję. Złośliwe oznaczam jako spam. Podobnie traktuje komentarze z linkiem typu zajrzyj do mnie, zapisz się do mnie, zapraszam na konkurs. Anonimie przedstaw się! Dziękuję za odwiedziny. Gospodarna narzeczona i czasem On i zawsze Ono.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin